Grožnja z odpovedjo, ker je raznosil vso pošto: Pošta Slovenije navedbe zavrača

Pošta Slovenije naj bi po navedbah Sindikata poštnih delavcev pismonoši v Kopru vročila opozorilo pred odpovedjo, ker naj bi domnevno v nasprotju z navodili nadrejenih raznosil vso pošto. Pri Pošti Slovenije navedbe sindikata zavračajo.
V Sindikatu poštnih delavcev navajajo, da je vodstvo Pošte zaposlenemu pismonoši na glavni koprski pošti vročilo opozorilo pred odpovedjo, saj naj bi v nasprotju z navodili nadrejenih raznosil vso pošto in je ni pustil na pošti za naslednji dan, kot mu je bilo naročeno.
“Ne gre za prvoaprilsko šalo,” so po pisanju STA poudarili v sindikatu in napovedali, da se bodo šikaniranju zaposlenih uprli z vsemi sredstvi.
Dogodek je po njihovih pojasnilih posledica “nenavadne” odločitve poslovodstva, ki je brez širšega obveščanja strank spremenilo način dostave. “Po novem morajo pismonoše glede na navodila nadrejenih neprednostno pošto puščati na sedežu pošte in jo raznositi šele naslednji dan,” so zapisali v sporočilu.
Opozorila, da ta način dostave ni skladen z internimi akti, so po navedbah sindikata naletela na gluha ušesa. “Prav tako so bila prezrta opozorila samih pismonoš, da s tem načinom predvsem v mestih dosežemo zgolj slabšo kakovost naših storitev,” so dodali.
“Neprofesionalno je lagati strankam”
Ko so takšen sistem dostave še testirali, je več zaposlenih po navedbah sindikata opozarjalo, da morajo zaradi strnjenosti naselij v vsakem primeru prehoditi celoten teren, ne glede na to, koliko pošte raznosijo. “Prav tako se vsem zdi neprofesionalno lagati strankam, ki jih poznajo, da zanje ne prinašajo pošte,” so po poročanju STA dodali v sindikatu.
Pismonoše so namreč s strani vodstva po navedbah sindikata prejeli navodilo, da strankam v primeru, da jih pošta že čaka na sedežu poštne poslovalnice in ki jo bodo zaradi novih pravil prejeli šele naslednji dan, tega ne smejo razkriti.
“Vodstvo pošte vztraja pri tem, da je treba neprednostne pošiljke zadrževati, to pa namerava doseči na vse načine, tudi v nasprotju z veljavnimi internimi navodili in pričakovanji naših strank, ki nas v javnomnenjskih raziskavah vselej uvrstijo med prvih pet najbolj zaupanja vrednih poklicev,” so še zapisali v sindikatu.
Opozarjajo, da lahko nižanje kakovosti v panogi, ki je že tako ali tako na udaru z upadanjem klasične pošte na eni ter nelojalne in prekarne konkurence na drugi strani, vodi le v propad Pošte Slovenije. Pričakujejo, da bo “zaradi sistematičnega uničevanja Pošte” kot predstavnik njihovega lastnika odgovarjala politika, še piše STA.
Pošta Slovenije navedbe zavrača
“Pošta Slovenije zavrača navedbe sindikata o domnevnem šikaniranju. V omenjenem primeru gre za delovnopravni postopek, ki ga Pošta Slovenije ne more dodatno komentirati,” so za Forbes Slovenija dejali pri družbi.
Pojasnili so še, da spoštujejo vse zakonske in splošne pogoje glede predpisanih dostavnih rokov. Dostavo vsakemu gospodinjstvu zagotavljajo pet delovnih dni v tednu, v rokih, kot so opredeljeni v zakonu in splošnem aktu.
“Prednostne pošiljke so dostavljene v roku enega delovnega dne po oddaji pošiljke, neprednostne pošiljke, kamor sodijo navadne pisemske pošiljke, pa najpozneje v roku treh delovnih dni. Nenaslovljeno direktno pošto Pošta Slovenije dostavlja vsem gospodinjstvom v roku dveh delovnih dni. To je komercialna storitev in je urejena s pogodbami s poslovnimi partnerji. Izjema so tisti poštni nabiralniki, ki imajo nalepke AKOS, s katerimi gospodinjstva prepovejo dostavo reklam,” pravijo.
Dodajajo, da za spremembo organizacije dela v dostavi, ki je v skladu s Splošnim aktom o kakovosti, “ni potrebna sprememba nobenega internega akta, saj so tovrstne organizacijske spremembe pisno opredeljene v priročnikih, navodilih in okrožnicah in ne v internih aktih družbe. Podobno kot vsi evropski poštni operaterji tudi Pošta Slovenije prilagaja poslovanje upadajočim količinam pisemskih pošiljk, kar zahteva spremembe na področju režima dostave pošiljk.”